Dereitos e deberes dos veciños
(Galego)
DEREITOS E DEBERES DOS VECIÑOS
Artigo 15, Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
Toda persoa que viva en España está obrigada a inscribirse no Padrón do municipio no que resida habitualmente. Quen viva en varios municipios deberá inscribirse unicamente no que habite durante máis tempo ao ano. (…) A condición de veciño adquírese no mesmo momento da súa inscrición no Padrón.
Artigo 68. Real Decreto 1690/1986, de 11 de xullo:
Tódolos veciños deben comunicar ao seu Concello as variacións que experimenten as súas circunstancias persoais na medida en que impliquen unha modificación dos datos que deben figurar no padrón municipal con carácter obrigatorio.
Artigo 16. Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
A inscrición no Padrón Municipal deberá ser obxecto de RENOVACIÓN PERIÓDICA cada dous anos cando se trate da inscrición de estranxeiros sen autorización de residencia de longa duración, non pertencentes a un Estado membro da Unión Europea, a Estados parte no Acordo sobre o Espacio Económico Europeo ou a outros Estados aos que, en virtude de convenio internacional, se estenda o réxime xurídico dos anteriores.
O transcurso do prazo sinalado no parágrafo anterior será causa para acordar a caducidade das inscricións sen necesidade de audiencia previa do interesado, cando o mesmo non tivese procedido a tal renovación.
Artigo 18. Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
1. Son dereitos e deberes dos veciños:
a) Ser elector e elixible de acordo co disposto na lexislación electoral.
b) Participar na xestión municipal de acordo co disposto nas leis (…).
c) Utilizar, de acordo coa súa natureza, os servizos públicos municipais, e acceder aos aproveitamentos comunais, conforme ás normas aplicables.
d) Contribuír mediante prestacións económicas e persoais legalmente previstas á realización das competencias municipais.
e) Ser informado, previa petición razoada, e dirixir solicitudes á Administración municipal, en relación a tódolos expedientes e documentación municipal, de acordo co previsto no artigo 105 da Constitución.
f) Pedir a consulta popular nos termos previstos na lei.
g) Esixir a prestación e, no seu caso, o establecemento do correspondente servizo público, no suposto de constituír unha competencia municipal propia de carácter obrigatorio.
h) Exercer a iniciativa popular nos termos previstos no artigo 70 bis.
i) Aqueles outros dereitos e deberes establecidos nas leis.
(Castellano)
DERECHOS Y DEBERES DE LOS VECINOS
Artículo 15. Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local:
Toda persona que viva en España está obligada a inscribirse en el Padrón del municipio en el que resida habitualmente. Quien viva en varios municipios deberá inscribirse únicamente en el que habite durante más tiempo al año. (…) La condición de vecino se adquiere en el mismo momento de su inscripción en el Padrón.
Artículo 68. Real Decreto 1690/1986, de 11 de julio:
Todos los vecinos deben comunicar a su Ayuntamiento las variaciones que experimenten sus circunstancias personales en la medida en que impliquen una modificación de los datos que deben figurar en el padrón municipal con carácter obligatorio.
Artículo 16. Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local:
La inscripción en el Padrón Municipal deberá ser objeto de RENOVACIÓN PERIÓDICA cada dos años cuando se trate de la inscripción de extranjeros sin autorización de residencia de larga duración, no pertenecientes a un Estado miembro de la Unión Europea, a Estados parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo o a otros Estados a los que, en virtud de convenio internacional, se extienda el régimen jurídico de los anteriores.
El transcurso del plazo señalado en el párrafo anterior será causa para acordar la caducidad de las inscripciones sin necesidad de audiencia previa del interesado, cuando el mismo no hubiese procedido a tal renovación.
Artículo 18. Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local:
1. Son derechos y deberes de los vecinos:
a) Ser elector y elegible de acuerdo con lo dispuesto en la legislación electoral.
b) Participar en la gestión municipal de acuerdo con lo dispuesto en las leyes (…).
c) Utilizar, de acuerdo con su naturaleza, los servicios públicos municipales, y acceder a los aprovechamientos comunales, conforme a las normas aplicables.
d) Contribuir mediante las prestaciones económicas y personales legalmente previstas a la realización de las competencias municipales.
e) Ser informado, previa petición razonada, y dirigir solicitudes a la Administración municipal en relación a todos los expedientes y documentación municipal, de acuerdo con lo previsto en el artículo 105 de la Constitución.
f) Pedir la consulta popular en los términos previstos en la ley.
g) Exigir la prestación y, en su caso, el establecimiento del correspondiente servicio público, en el supuesto de constituir una competencia municipal propia de carácter obligatorio.
h) Ejercer la iniciativa popular en los términos previstos en el artículo 70 bis.
i) Aquellos otros derechos y deberes establecidos en las leyes.
Documentación a presentar para realizar a inscrición/modificación
(Galego)
Documentación a presentar para realizar a inscrición/modificación
1. Folla padronal cumprimentada e asinada.
2. Documentación acreditativa da identidade: (os documentos de identificación deben estar en vigor)
Españois: DNI (obrigatorio para maiores de 14 años) ou Libro de Familia ou Certificado de nacemento para menores de 14 anos que non dispoñan de DNI.
Estranxeiros (maiores de idade, menores nacidos no estranxeiro e menores nacidos en España con máis de 3 meses):
Cidadáns de Estados membros da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein, Noruega e Suíza: Certificado de Rexistro de Cidadán da Unión, no que consta o Número de Identidade de Estranxeiro (NIE), xunto co documento acreditativo da identidade ou pasaporte expedido polas autoridades do seu país.
Resto: Tarxeta de identidade de estranxeiro expedida polas autoridades españolas, na que consta o Número de Identidade de Estranxeiro (NIE) ou, no seu defecto, pasaporte expedido polas autoridades do seu país.
Estranxeiros menores nacidos en España con menos de 3 meses: Libro de Familia ou Certificado de nacemento expedido por autoridades españolas, no caso de que non dispoñan dun documento de identificación.
3. Documentación acreditativa de representación de menores e incapacitados:
Menores non emancipados: Libro de Familia ou Certificado de nacemento. En casos de separación ou divorcio, a resolución xudicial que acredite a súa garda e custodia. Cando se solicite a inscrición dun menor cun só dos seus proxenitores, débese presentar a autorización do outro para o empadroamento ou, no seu defecto, declaración responsable firmada polo que realiza a solicitude de ter a garda e custodia do menor e capacidade legal suficiente para facer a inscrición, segundo o modelo subministrado polo Concello.
Incapacitados: Resolución xudicial que acredite a representación legal.
4. Documentación acreditativa del domicilio:
Título de propiedade (Escritura, Nota do Rexistro, Recibo de IBI)
Contrato vixente de arrendamento de vivenda para uso de residencia habitual acompañado do último recibo de alugueiro.
En caso de Autorización de persoa empadroada: título acreditativo da posesión efectiva da vivenda (propiedade, alugueiro…) a nome da mesma.
IMPORTANTE: Cando se cumprimenten ou presenten autorizacións, acompañaranse de fotocopias dos documentos de identidade dos autorizantes.
Normativa legal
Lei 7/1985, do 2 de abril, Reguladora das Bases do Réxime Local e Regulamento de Poboación e Demarcación Territorial das Entidades Locais aprobado polo Real Decreto 1690/1986, do 11 de xullo.
Toda persoa que viva en España está obrigada a inscribirse no Padrón do municipio onde reside habitualmente .
Os que vivan en máis dun municipio inscribiranse no que residan durante máis tempo ao ano.
O Padrón municipal é o rexistro administrativo onde constan os veciños do municipio. Os seus datos constitúen proba da residencia no municipio e do domicilio habitual no mesmo e son utilizados para a actualización do Censo Electoral.
Os veciños deben comunicar as variacións nos seus datos de inscrición, especialmente os cambios de domicilio dentro do termo municipal.
Os menores de idade non emancipados e os maiores incapacitados deben figurar empadroados cos pais que teñan a súa garda ou custodia ou, no seu defecto, cos seus representantes legais, salvo autorización por escrito destes para residir en outro domicilio.
O prazo máximo para resolver o empadroamento é de tres meses a partir da solicitude, segundo o establecido no artigo 21 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Os datos do Padrón municipal poderán ser cedidos de conformidade coa lexislación vixente en materia de protección de datos, podendo exercer os dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición todo o cal se informa en cumprimento do artigo 12 e seguintes da Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais.
(Castellano)
Documentación a presentar para realizar la inscripción/modificación
1. Hoja padronal cumplimentada y firmada.
2. Documentación acreditativa de la identidad: (Los documentos de identificación deben estar en vigor)
Españoles: DNI (obligatorio para mayores de 14 años) o Libro de Familia o Certificado de nacimiento para menores de 14 años que no dispongan de DNI.
Extranjeros (mayores de edad, menores nacidos en el extranjero y menores nacidos en España con más de 3 meses):
Ciudadanos de Estados miembros de la Unión Europea, Islandia, Liechtenstein, Noruega y Suiza: Certificado de Registro de Ciudadano de la Unión, en el que consta el Número de Identidad de Extranjero (NIE), junto con el documento acreditativo de la identidad o pasaporte expedido por las autoridades de su país.
Resto: Tarjeta de identidad de extranjero expedida por las autoridades españolas, en la que consta el Número de Identidad de Extranjero (NIE) o, en su defecto, pasaporte expedido por las autoridades de su país.
Extranjeros menores nacidos en España con menos de 3 meses: Libro de Familia o Certificado de nacimiento expedido por autoridades españolas, en caso de que no dispongan de un documento de identificación.
3. Documentación acreditativa de representación de menores e incapacitados:
Menores no emancipados: Libro de Familia o Certificado de nacimiento. En casos de separación o divorcio, la resolución judicial que acredite su guarda y custodia. Cuando se solicite la inscripción de un menor con uno solo de sus progenitores, se debe presentar la autorización del otro para el empadronamiento o, en su defecto, declaración responsable firmada por el que realiza la solicitud de tener la guarda y custodia del menor y capacidad legal suficiente para hacer la inscripción, según el modelo suministrado por el Ayuntamiento.
Incapacitados: Resolución judicial que acredite la representación legal.
4. Documentación acreditativa del domicilio:
Título de propiedad (Escritura, Nota del Registro, Recibo de IBI).
Contrato vigente de arrendamiento de vivienda para uso de residencia habitual acompañado del último recibo de alquiler.
En caso de Autorización de persona empadronada: título acreditativo de la posesión efectiva de la vivienda (propiedad, alquiler…) a nombre de la misma.
IMPORTANTE: Cuando se cumplimenten o presenten autorizaciones se acompañarán fotocopias de los documentos de identidad de los autorizantes.
Normativa legal
Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local y Reglamento de Población y Demarcación Territorial de las Entidades Locales aprobado por el Real Decreto 1690/1986 de 11 de julio.
Toda persona que viva en España está obligada a inscribirse en el Padrón del municipio donde reside habitualmente .
Quienes vivan en más de un municipio se inscribirán en el que residan durante más tiempo al año.
El Padrón municipal es el registro administrativo donde constan los vecinos del municipio. Sus datos constituyen prueba de la residencia en el municipio y del domicilio habitual en el mismo y son utilizados para la actualización del Censo Electoral.
Los vecinos deben comunicar las variaciones en sus datos de inscripción, especialmente los cambios de domicilio dentro del término municipal.
Los menores de edad no emancipados y los mayores incapacitados deben figurar empadronados con los padres que tengan su guarda o custodia o, en su defecto, con sus representantes legales, salvo autorización por escrito de estos para residir en otro domicilio.
El plazo máximo para resolver el empadronamiento es de tres meses a partir de la solicitud, según lo establecido en el artículo 21 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
Los datos del Padrón municipal podrán ser cedidos de conformidad con la legislación vigente en materia de protección de datos, pudiendo ejercer los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición todo lo cual se informa en cumplimiento del artículo 12 y siguientes de la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.
Cambio de domicilio, pasos a seguir
(Galego)
1) Inscrición / Cambio de domicilio no padrón de habitantes.
É o primeiro trámite que debes realizar, pois o certificado de empadroamento será necesario despois para levar a cabo o resto de modificacións. ¿Como podes facelo?
Consulta a información á túa disposición na nosa páxina web, e se aínda tes algunha dúbida, podes escribir a padron@viveiro.es.
E agora que?
A) Se dispós de identificación Cl@ve, certificado dixital, etc.
Debes saber que é obrigatorio, por lei, comunicar o teu cambio de residencia ás diferentes Administracións Públicas. Para simplificar os trámites, podes notificalo á vez nos seguintes organismos: Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT), Dirección Xeral da Policía, Dirección Xeral de Tráfico (DGT), Tesourería da Seguridade Social e INSS.
Este trámite realízase, mediante identificación Cl@ve, a través da seguinte páxina web habilitada ao efecto: https://cambiodomicilio.redsara.es/pcd/public/login.xhtml.
Eso si, a notificación do cambio de domicilio debes realizala tras empadroarte no novo enderezo, e unha vez este cambio xa figure no INE (aprox. 1 mes tras o empadroamento).
B) Se non dispós de identificación Cl@ve, debes levar a cabo os cambios un a un, comezando por cambiar o enderezo no teu DNI, tras o empadroamento.
1) Documento Nacional de Identidade
É preciso pedir cita previa (https://www.citapreviadnie.es/citaPreviaDni/)
O día da cita, debes levar certificado ou volante de empadroamento, expedido con una antelación máxima de tres meses a la fecha de la solicitud del DNI.
Más info en: https://www.dnielectronico.es/PORTALDNIE/
2) Facenda (AEAT)
Por lei, é obrigatorio notificar a Facenda o cambio de domicilio (artigo 48.3 da Lei Xeral Tributaria), e debe realizarse de maneira expresa, podendo realizalo das seguintes formas:
Na Declaración do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF), no cadro correspondente.
Por Internet: cubrindo e enviando o modelo 030. Podes envialo electronicamente ou ben dende o rexistro administrativo do teu Concello.
En persoa: debes cumprimentar o modelo 030 e acudir á delegación de Facenda que che corresponda. Tamén o podes enviar cuberto a Facenda dende o rexistro administrativo de calquera Administración Pública.
3) Tesourería Xeral da Seguridade Social
Podes informar do cambio de forma presencial (con cita previa), por teléfono ou por Internet.
En persoa o por teléfono, precisas obter cita previa.
Se queres realizalo online, hai que acceder á Sede Electrónica da Seguridade Social.
4) Servicio de Emprego
Se estás percibindo o subsidio por desemprego, debes acudir á oficina do SEPE que che corresponda en función do teu novo domicilio e solicitar o traslado de expedientes. Tamén debes comunicalo ao servizo autonómico de emprego.
5) Centro de saúde
É suficiente con acudir ao centro de atención primaria que che corresponda para comunicar o cambio, presentando o volante de empadroamento que acredite o teu novo domicilio.
6) Tráfico (DXT)
Tes o deber de comunicar o cambio de domicilio á DXT nun prazo de 15 días.
Podes facelo:
En persoa: nas xefaturas provinciais de Tráfico e nalgúns concellos (en Viveiro podemos realizar o cambio de domicilio do condutor así como do vehículo, debes presentarte co teu DNI e o permiso de circulación do vehículo)
Por Internet: nesta web para o cambio de domicilio a efecto de notificacións, e nesta outra web para o cambio de domicilio do vehículo, para o cal precisas do sistema de identificación Cl@ve.
Por teléfono: a través do 060.
Dende a aplicación miDGT.
7) Por último:
Recorda notificar o cambio de domicilio ás empresas privadas coas que mantés relación, como bancos, centro de traballo, colexio, ximnasio, subscricións, subministracións (auga, electricidade, teléfono), etc.
(Castellano)
1) Inscripción / Cambio de domicilio en el padrón de habitantes.
Es el primer trámite que debes realizar, pues el certificado de empadronamiento será necesario después para poder llevar a cabo el resto de modificaciones. ¿Cómo puedes hacerlo?
Consulta la información a tu disposición en nuestra página web, y si todavía tienes alguna duda puedes escribir a padron@viveiro.es.
¿Y ahora qué?
A) Si dispones de identificación Cl@ve, certificado digital, etc.
Debes saber que es obligatorio, por ley, comunicar tu cambio de residencia a las diferentes Administraciones Públicas. Para simplificar los trámites, puedes notificarlo a la vez en los siguientes organismos: Agencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT), Dirección General de la Policía, Dirección General de Tráfico (DGT), Tesorería de la Seguridad Social e INSS.
Este trámite se realiza, mediante identificación Cl@ve, a través de la siguiente página web habilitada al efecto: https://cambiodomicilio.redsara.es/pcd/public/login.xhtml.
Eso sí, la notificación del cambio de domicilio debes realizarla tras empadronarte en la nueva dirección, y una vez este cambio ya figure en el INE (aprox. 1 mes tras el empadronamiento).
B) Si no dispones de identificación Cl@ve, debes llevar a cabo los cambios uno a uno, comenzando por cambiar la dirección en tu DNI, tras el empadronamiento.
1) Documento Nacional de Identidad
Es necesario pedir cita previa (https://www.citapreviadnie.es/citaPreviaDni/)
El día de la cita, debes llevar el certificado o volante de empadronamiento, expedido con una antelación máxima de tres meses a la fecha de la solicitud del DNI.
Más info en: https://www.dnielectronico.es/PORTALDNIE/
2) Hacienda (AEAT)
Por ley, es obligatorio notificar a Hacienda el cambio de domicilio (artículo 48.3 de la Ley General Tributaria), y debe realizarse de manera expresa, pudiendo realizarlo de las siguientes formas:
En la Declaración del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas (IRPF), en la casilla correspondiente.
Por Internet: rellenando y enviando el modelo 030. Puedes enviarlo electrónicamente o bien desde el registro administrativo de tu ayuntamiento.
Presencialmente: cumplimentando el modelo 030 y acudiendo a la delegación de Hacienda que te corresponda. También lo puedes enviar cubierto a Hacienda desde el registro administrativo de cualquier Administración Pública.
3) Tesorería General de la Seguridad Social
Puedes informar del cambio de forma presencial (con cita previa), por teléfono o por Internet.
En persona o por teléfono, precisas obtener cita previa.
Si quieres realizarlo online, hay que acceder a la Sede Electrónica de la Seguridad Social.
4) Servicio de Empleo
Si estás percibiendo el subsidio por desempleo, debes acudir a la oficina del SEPE que te corresponda en función de tu nuevo domicilio y solicitar el traslado de expedientes. También debes comunicarlo al servicio autonómico de empleo.
5) Centro de salud
Es suficiente con acudir al centro de atención primaria que te corresponda para comunicar el cambio, presentando el volante de empadronamiento que acredite tu nuevo domicilio.
6) Tráfico
Tienes el deber de comunicar el cambio de domicilio a la DGT en un plazo de 15 días (Normativa reguladora: Reglamento General de Conductores (Real Decreto 818/2009. artículo 10; Real Decreto Legislativo 6/2015, de 30 de octubre, Artículo 60).
Puedes hacerlo:
Presencialmente: en las jefaturas provinciales de Tráfico y en algunos ayuntamientos (en Viveiro podemos realizar el cambio de domicilio del conductor así como del vehículo, debes presentarte con tu DNI y el permiso de circulación del vehículo)
Por Internet: en esta web para el cambio de domicilio a efecto de notificaciones, y en esta otra web para el cambio de domicilio del vehículo, con el sistema Cl@ve.
Por teléfono: a través del 060.
Desde la aplicación miDGT.
7) Por último:
Recuerda notificar el cambio de domicilio a las empresas privadas con las que mantienes relación, como bancos, trabajo, colegio, gimnasio, suscripciones, suministros, etc.